Online urshop
Jeg optimerede deres PDP ved at samle prisinformationer bedre, samt diverse usabilityforbedringer. Desuden leverede jeg en analyse af deres checkout samt et forbedret flow til deres urboks-koncept.
Jeg leverede
Bedre sammenhæng i informationer som eksempelvis priser (pris, rabat og procenter).
Diverse usabilityforbedringer på deres PDP, som eksempelvis optimeret valg af urvarianter og størrelser.
Checkout-analyse med identificering af flere forbedringer som perceived load, bedre navigering samt bedre vægtning af mersalgsprodukter.
Forbedret flow for deres boks-koncept, hvor man kan købe en urboks til en fast pris, og fylde den med op til 6 ure.
Designudfordring
Kunden ønskede arbejde på 3 områder. Deres PDP, checkout og deres boks-koncept. Projektet var rammesat til i alt 35 timer.
På trods af at kundens shop i høj grad levede op til best practices for en webshop, ville kunden alligevel gerne have undersøgt om det kunne lade sig gøre at optimere.
Desuden var de ikke tilfredse med deres nuværende implementering af deres boks-koncept, og ønskede et forslag til redesign af denne. Konceptet var svært for brugere at tyde, da man både skulle forstå at der var flere forskellige urbokse, og at der kunne vælges 1-6 ure. Problemet var her, at de bad kunden vælge hvor mange ure denne ville købe, allerede inden de havde præsenteret kunden for hvilket udvalg denne kunne vælge imellem.
Løsningen
Grundet det begrænsede antal timer blev der leveret en analyse af checkout samt analyse og designforslag til PDP.
Analysen af checkout leverede forskellige forslag til forbedringer som eksempelvis bedre navigation tilbage til produkter, forbedret perceived load (enhver ændring i kurv blokerede hele siden mens kurven opdaterede), bedre target size for knapper og mere.
På PDP har jeg leveret designforslag som forbedrede både valget af varianter og størrelser, samt rækkefølgen af elementer, således at denne var bedre optimeret til mobilskærme.
Til deres urboks har jeg designet et flow hvor kunden bedre kan foretage sine valg 1 trin ad gangen. Eksempelvis skal kunden ikke på forhånd vide hvor mange ure der skal købes. For hvert ur bliver der i stedet gjort opmærksom på hvor stor besparelsen kan være ved at vælge endnu et ur. På denne måde kan kunden blive motiveret af reel værdi for hvert valg.
Online urshop
Jeg optimerede deres PDP ved at samle prisinformationer bedre, samt diverse usabilityforbedringer. Desuden leverede jeg en analyse af deres checkout samt et forbedret flow til deres urboks-koncept.
Jeg leverede
Bedre sammenhæng i informationer som eksempelvis priser (pris, rabat og procenter).
Diverse usabilityforbedringer på deres PDP, som eksempelvis optimeret valg af urvarianter og størrelser.
Checkout-analyse med identificering af flere forbedringer som perceived load, bedre navigering samt bedre vægtning af mersalgsprodukter.
Forbedret flow for deres boks-koncept, hvor man kan købe en urboks til en fast pris, og fylde den med op til 6 ure.
Designudfordring
Kunden ønskede arbejde på 3 områder. Deres PDP, checkout og deres boks-koncept. Projektet var rammesat til i alt 35 timer.
På trods af at kundens shop i høj grad levede op til best practices for en webshop, ville kunden alligevel gerne have undersøgt om det kunne lade sig gøre at optimere.
Desuden var de ikke tilfredse med deres nuværende implementering af deres boks-koncept, og ønskede et forslag til redesign af denne. Konceptet var svært for brugere at tyde, da man både skulle forstå at der var flere forskellige urbokse, og at der kunne vælges 1-6 ure. Problemet var her, at de bad kunden vælge hvor mange ure denne ville købe, allerede inden de havde præsenteret kunden for hvilket udvalg denne kunne vælge imellem.
Løsningen
Grundet det begrænsede antal timer blev der leveret en analyse af checkout samt analyse og designforslag til PDP.
Analysen af checkout leverede forskellige forslag til forbedringer som eksempelvis bedre navigation tilbage til produkter, forbedret perceived load (enhver ændring i kurv blokerede hele siden mens kurven opdaterede), bedre target size for knapper og mere.
På PDP har jeg leveret designforslag som forbedrede både valget af varianter og størrelser, samt rækkefølgen af elementer, således at denne var bedre optimeret til mobilskærme.
Til deres urboks har jeg designet et flow hvor kunden bedre kan foretage sine valg 1 trin ad gangen. Eksempelvis skal kunden ikke på forhånd vide hvor mange ure der skal købes. For hvert ur bliver der i stedet gjort opmærksom på hvor stor besparelsen kan være ved at vælge endnu et ur. På denne måde kan kunden blive motiveret af reel værdi for hvert valg.
Online urshop
Jeg optimerede deres PDP ved at samle prisinformationer bedre, samt diverse usabilityforbedringer. Desuden leverede jeg en analyse af deres checkout samt et forbedret flow til deres urboks-koncept.
Jeg leverede
Bedre sammenhæng i informationer som eksempelvis priser (pris, rabat og procenter).
Diverse usabilityforbedringer på deres PDP, som eksempelvis optimeret valg af urvarianter og størrelser.
Checkout-analyse med identificering af flere forbedringer som perceived load, bedre navigering samt bedre vægtning af mersalgsprodukter.
Forbedret flow for deres boks-koncept, hvor man kan købe en urboks til en fast pris, og fylde den med op til 6 ure.
Designudfordring
Kunden ønskede arbejde på 3 områder. Deres PDP, checkout og deres boks-koncept. Projektet var rammesat til i alt 35 timer.
På trods af at kundens shop i høj grad levede op til best practices for en webshop, ville kunden alligevel gerne have undersøgt om det kunne lade sig gøre at optimere.
Desuden var de ikke tilfredse med deres nuværende implementering af deres boks-koncept, og ønskede et forslag til redesign af denne. Konceptet var svært for brugere at tyde, da man både skulle forstå at der var flere forskellige urbokse, og at der kunne vælges 1-6 ure. Problemet var her, at de bad kunden vælge hvor mange ure denne ville købe, allerede inden de havde præsenteret kunden for hvilket udvalg denne kunne vælge imellem.
Løsningen
Grundet det begrænsede antal timer blev der leveret en analyse af checkout samt analyse og designforslag til PDP.
Analysen af checkout leverede forskellige forslag til forbedringer som eksempelvis bedre navigation tilbage til produkter, forbedret perceived load (enhver ændring i kurv blokerede hele siden mens kurven opdaterede), bedre target size for knapper og mere.
På PDP har jeg leveret designforslag som forbedrede både valget af varianter og størrelser, samt rækkefølgen af elementer, således at denne var bedre optimeret til mobilskærme.
Til deres urboks har jeg designet et flow hvor kunden bedre kan foretage sine valg 1 trin ad gangen. Eksempelvis skal kunden ikke på forhånd vide hvor mange ure der skal købes. For hvert ur bliver der i stedet gjort opmærksom på hvor stor besparelsen kan være ved at vælge endnu et ur. På denne måde kan kunden blive motiveret af reel værdi for hvert valg.